Bakker Hulleman Amstelveen
Stijgende lijn voor Brood en Banketbakkerij Hulleman
Als tweede generatie namen Marco en Karin Hulleman in 2001 het bakkersbedrijf van de ouders van Marco over. In die tijd hadden ze een winkel in Aalsmeer met daarachter de banketbakkerij en een winkel in Uithoorn met daarachter de broodbakkerij. In de loop der jaren is de productie verplaatst naar een nieuwe centrale bakkerij en kwamen er drie winkels bij: 1 in Amstelveen en 2 in Amsterdam.
Na het verplaatsen van de productie werd het pand in Uithoorn te groot. Marco: ‘Op een andere locatie binnen het winkelcentrum realiseerden we, samen met Infrashop, een nieuwe winkel. We kenden Infrashop van beurzen en collega-bakkers en waren gecharmeerd van de manier waarop ze naar het totale winkelconcept keken. Ze zetten een concept neer dat niet over de meubels gaat, maar over hoe je het meeste rendement uit de winkel haalt. Dat spreekt ons erg aan.’
De nieuwe winkel in Uithoorn werd in 2015 ingericht. Karin: ‘Een servicewinkel was voor ons en onze medewerkers nieuw. Het was wel even schakelen, maar we kregen daar van Infrashop ook handvatten voor. Doordat ze het verhaal en de visie achter dit concept goed over konden brengen, onder andere door een filmpje, kwam er ook bij onze medewerkers meer begrip. Na de eerste winkel volgde in 2018 onze winkel in Amsterdam Nieuw-Sloten. Die overgang ging een stuk soepeler, omdat we er al mee bekend waren.’
De bestaande winkel in Nieuw-Sloten was de tweede winkel die zij met Infrashop ombouwden naar een servicewinkel. Marco: ‘Bij de eerste winkel vonden we het natuurlijk spannend en hadden we aanvankelijk ook best wel eens twijfels, maar als je dan ziet dat het goed uitpakt, dan word je daar blij van. Het sterkte ons in het idee dat we de juiste keus hadden gemaakt. Dat resulteerde voor Uithoorn in een substantiële omzetplus en dat is ook gelukt in Amsterdam. De klantenkring in Amsterdam is enorm gegroeid. Wat overigens hielp was dat de buurman in Nieuw-Sloten zijn slagerij niet lang daarvoor door Infrashop had laten verbouwen. Het concept wordt daardoor versterkt.’
De eerdere ervaringen namen Karin en Marco mee in de verbouwing van de derde winkel in Amstelveen die medio juni 2021 gerealiseerd werd. Karin: ‘We hebben echt het idee dat we samen bouwen aan een nieuwe winkel. Ik denk dat dat typerend is voor hoe Infrashop werkt. Ze luisteren naar je ideeën en we kijken samen naar hoe dat in het totaalconcept kan passen. De 3D tekening die zij daarbij maken, zorgt ervoor dat het concept gelijk gaat leven.’
Marco: ‘Naast een prettige samenwerking is het belangrijkste natuurlijk dat de winkel geld opbrengt. En daarin zijn we niet teleurgesteld. De winkel in Amstelveen deed het altijd al goed en in de coronatijd nam de omzet aanmerkelijk toe. We hadden alleen niet verwacht dat de omzet na afname van de coronabeperkingen nog substantieel zou door kunnen groeien. We zijn natuurlijk nog niet zolang onderweg, maar zijn positief verrast dat dit vooralsnog toch het geval blijkt te zijn.’
Karin besluit: ‘Wat we bij onze klanten zien, is dat ze zich niet gehaast voelen. Er staat niemand meer achter ze te wachten. Dat zorgt ervoor dat ze rustig rondkijken, met als resultaat dat ze vaak ook meer meenemen. En voor de klant die snel een boodschap wil halen is dit concept ook ideaal, want die wordt snel geholpen en kan gelijk weer door. We onderscheiden ons niet alleen in kwaliteit en service, maar ook door de presentatie van onze producten in deze servicewinkels. Wij zijn dik tevreden!’