Bakkerij Wegerif - Ermelo
Een nieuwe winkel voor Bakkerij Wegerif
Als zesde generatie nam Corné Wegerif in 2015 Bakkerij Wegerif over van zijn ouders, met vestigingen in Harderwijk en Ermelo. In 2018 verbouwde hij de winkel in Harderwijk, maar in de aftersales liet de toenmalige partij het wat hem betreft flink afweten. In februari 2022 opende zijn vernieuwde winkel in Ermelo, na een prettige samenwerking met Infrashop.
Corné: ‘Na de overname heb ik mijn eigen weg gezocht. Ik wilde niet zoals mijn ouders dag en nacht aan het werk zijn en meer een balans vinden. Dat kan alleen door niet meer alles naar jezelf toe te trekken. Ik bespreek veel meer met mijn medewerkers en maak ze daardoor bewust van wat er bij ons bedrijf allemaal komt kijken. Ook in de bakkerij zijn onze bakkers allrounder geworden. Door meer kennis te delen is er meer begrip en is het team flexibeler geworden.’
Corné vindt de eigenheid van zijn winkel belangrijk. ‘Mijn vrouw en ik hebben duidelijke ideeën over de winkel. We willen geen visitekaartje zijn van de interieurbouwer, maar van onszelf. De trots, stoerheid en gezelligheid die wij voor ogen hebben, kon ik met Infrashop goed bespreekbaar maken. We zien onze identiteit ook duidelijk terug in het ontwerp. Ze keken niet raar op van een roze tegelwand en het is nu de eyecatcher van onze zaak. Het is een gemoedelijke en warme winkel geworden waar onze mooie producten domineren.’
Een nieuwe winkel vergt een nieuwe manier van werken. Corné: ‘We hebben een introductiepresentatie gehad van Infrashop, maar zijn daarna ook zelf aan de slag gegaan. We hebben een samenvatting van de belangrijkste punten opgehangen en evalueren regelmatig. Wat gaat er goed en wat kan er beter? De nieuwe winkel en manier van werken moeten eigen worden en dat kost tijd. Die investering hoort er ook bij. We zien dat we in de afgelopen maanden al enorm gegroeid zijn met z’n allen. Dat we op deze locatie ook meer aanloop hebben, zorgt er ook voor dat de werktijden verschuiven. Door alles bespreekbaar te maken, gaat het stap voor stap beter.’
‘Als we in een half jaar tijd een omzetplus van 12-15% realiseren, dan ben ik tevreden. Als ik zie hoe het nu loopt, dan heb ik daar alle vertrouwen in. Ik denk ook dat het de kunst is om met het hele team kleine stappen vooruit te blijven maken. Dat we onze producten veel mooier en breder kunnen presenteren, zorgt ervoor dat klanten kennismaken met veel meer producten dan voorheen.’ Ook over de service achteraf is Corné tevreden. ‘Natuurlijk kunnen er altijd dingen beter, maar er wordt snel gereageerd als we ergens tegenaanlopen. Soms spelen levertijden ons parten, maar we worden wel gehoord en problemen worden opgelost.’